lördag 13 mars 2010

Har tagit ner alla målardukar som jag redan använt men inte haft plats att hänga upp här hemma, eller lyckats sälja, så jag skall måla över dom och få nöjet att använda dukarna igen. Försöker återskapa en tavla som jag sålt, träd tavlan, men vad jag kommit fram till är att när man målar från ”själen” är det svårt att måla om en tavla igen, även fast jag ser trädet och det är bara att kopiera - men det är inte att ”bara” måla av, det är en del av mig i tavlan, och den stunden, det ögonblicket som jag målade originalet kommer inte åter, det är förbi.

Kanske detta träd blir ett annat träd, det är snart den tredje gången som jag ger mig på den nu, var inte nöjd med resultatet den första gången och inte den andra heller, nu håller den på att torka så jag kan ge mig på den en tredje gång. Stammen är som jag önskar den, bakgrunden är som jag önskar - så jag är på väg.

Har snart gjort färdig en tavla till Stella och Aurora som jag gjort med ett foto av dem, det blev underbart färggrannt och positivt.

Det finns en del projekt som jag har i mitt huvud, saker som jag skall färdigställa, har en plan att sälja en del av mina projekt på Majornas loppis 30 maj. Förhoppningen är även att få sälja lite hos Camilla.

Jag måste erkänna att jag älskar att skapa, i dag när jag applicerade struktur paste på träd tavlan gjorde jag det med mina fingrar och det är var en underbar känsla, jag försvinner in i det jag gör, tiden försvinner och jag kan slappna av.

För tillfället behöver jag försvinna lite då och då, ta mig tid och existera endast i tid och rum.

Men, förutom allt detta kreativitet arbete har jag tagit mig an spisen, febrig fortfarande, men rastlös, fyllde jag min rosa hink med väldigt varmt grönsåpigt vatten, det tog en stund, Olivia och Azalea var med som moraliskt support, Azalea gick till och med bakom spisen och inspekterade, nöjd spatserade hon ut igen med svansen i vädret. Jag måste erkänna att jag är väldigt nöjd med mitt arbete, och jag klappar spisen stolt var gång jag passera, så stolt att jag inte hade hjärta att laga mat på den i kväll - i kväll är den endast för att titta och lukta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar