söndag 14 mars 2010

Av någon anledning tycker både Olivia och Azalea om att sitta på denna byrå i hallen och jama, små ynkligt låtande mjauande - kommer jag hoppar de ner, ja, Olivia med Azalea stannar allt kvar.

Så jag tänkte att detta måste jag undersöka, och det tog inte lång stund innan jag förstod att det var varmt och skönt där under lampan, mjauandet kan jag tyvärr inte finna någon anledning till - har mina mistankar att de vill ut i denna facinerande trappuppgång och springa upp till vindsdörren för att stå där och mjaua.

Men, med omtanke för mina grannar låter jag dem inte gå ut dit längre eftersom de fäller en del hår, det kan finnas allergiker. Så yrbollarna får allt stanna inne, speciellt fröken - jag - är - inte - rädd - för - något Azalea.


Trädtavlan har fått vila i dag, har varit helt upp i de dokumentärerna som jag laddat ner, har lärt mig i dag att det inte finns en mödomshinna - jag vet! Blev tveksam om jag skulle tro på detta, men det är sant, två barnmorskor har doktorerat i detta, jag blev faktiskt förvånad, man har hört alla historier - som till exempel att det skall blöda efter första samlaget, men majoriteten av kvinnor blöder inte, att man kan spräcka mödomshinnan om man använder tampong. Ja, exemplena var fler.

Sedan en om Ebbe Carlsson affären - och här skall jag erkänna att jag inte riktigt förstår vad det skandalösa var, men kanske är det för att jag nu fått höra mer skandalösa saker.

Sedan om Malexander, och om Dagmar Hagelin som blev kidnappad 17 år gammal i Argentina på 1970 - talet.

Det finns så många dokumentärer och P1 och P4 gör ett mycket bra jobb, tycker mycket om Anton Berg och hans berättar stil, det finns fler.

Nu är söndagen snart till ända och det är dags att gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar