söndag 21 februari 2010

Torsdag känns långt borta så här en söndags kväll, jag hade tur för min resa, dock lång, tog mig i alla fall hem igen, innan snön tog över Sverige.
Jag vågar inte tänka sex veckor framöver, jag försöker att inte tänka på det för mycket, jag tror inte riktigt på det som jag sagt, men en viss planering krävs av mig eftersom jag behöver gå ner tre till fyra kilo tills den 7:e april.
Men jag skall arbeta med viktnedgång med fokuserad blick, inte tänka runt för mycket, just nu känns det som konstigt väder inombords.
Försöker att inte tänka för mycket, men med en tänkare som mig själv, som analyserar allt som sägs och inte sägs är det en utmaning - så jag tog mig själv i kragen och fortsatte med mitt frihandsbroderi, lite sländor, blommor och en liten sjö, det är mitt "prov", innan jag tar mig ann ett annat projekt, blev inspirerad efter jag gjort denna tavlan efter en "Tilda" design, det ledde tanken in på att jag kunde göra mina egna motiv.
Har sålt fyra motiv jag broderat på Tradera, priset var endast 25 kr, men jag är nöjd med min 15 kr förtjänst. Att skapa i vilken form som helst är underbart och hjälper mig att fokusera på en sak, tänka ut design och vart jag önskar ta det här näst. Det är spännande, och möjligheterna är ändlösa.
Sitter i tittar stadiet med en annan tavla för ögonblicket, broderiet ligger och vilar, det är ofta så här lite senare på kvällen som inspirationen kommer, men det är söndag och en "skolkväll" så det är bara att packa lunchen, snart borsta tänderna och krypa till sängs, med förhoppning om en bättre fungerande kollektivtrafik.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar