onsdag 24 februari 2010

Hamna rätt

Jag börjar känna igen mig själv, känna igen mig inombords och det är skönt, när inget känns rätt, och ovetande om vad det är som känns fel, är det svårt att hjälpa mig själv till rätta, då är det bästa jag kan göra att låta mig vara tills. Kan jag vara i fred tills är det en bonus. Det har jag nu varit i två dagar och det är en välsignelse.

Alla borde ta en stund för att hinna i kapp sig själv. Det är så lätt att fastna i rusnings tempot som livet tycks ha för de flesta, jag är medveten om att vi har olika förutsättningar, jag har inte en egen familj, mina kära katter uppskattar mitt sällskap som jag gör deras men de har sin mat, jag gör ren deras låda, men inget av de behövs göras vid en speciell tid. Jag har ingen som väntar hemma, ingen som förväntar sig något, ni andra som har partner, familj, barn, har andra förutsättningar, men jag önskar er verkligen en stund att komma tillbaka till dig själv.

När jag tappar bort mig, går vilse i vardagen börjar saker rasa i hop, jag klarar mindre, har svårare att sortera och hamnar lätt i dumma och destruktiva situationer.

Nu har jag målat, skrivit, lyssnat på dokumentär, vilat, plockat, suttit i tystnad och tittat på min tavla som än inte är färdig, mediterat, klistrat, rivit silkespapper rena balsamet för själen.

I morgon skall jag tillbaka till jobbet och åter igen försöka stanna i stunden, inte gå bak eller fram utan vara just nu. Det som har hänt har hänt, inget jag kan göra åt det, i morogn är inte här ännu så varför oroa mig för det, utan fokusera på just nu, för min skull, för min skull.

Det gäller att hamna rätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar