fredag 19 februari 2010

Information - tillbaka till mottagningen

Måste erkänna att jag fortfarande inte tror att det kommer att hända, fast jag nu varit på Sophiahemmet, lämnat prover och fått en operationstid, den 7 april, om sex veckor, men fortfarande tror jag inte att det är sant. När jag satt på informationsträffen tittade jag mig runt i rummet på de som också skall opereras. Det var en olustig energi i rummet men jag var bestämd att ignorera den och fokusera på att få ut det mesta av mötet.

Fick tillfälle att ställa några av de frågor jag sparat på mig, men glömde fråga hälften av dem, fick i alla fall reda på hur magsaften kommer till den mat jag ätit. Det var kopplat på ett sätt jag inte såg på bilden tills han visade.

Fick sedan ett enskilt möte med läkaren och vi gick igenom min hälsodeklaration och de punkter jag lämnat tomma. Han var - ja, lite reserverad tror jag, inte lätt att läsa av, men har märkt att bra kirurger är lite annorlunda, han hade till och med det där vita, skorpliknande i mungipan, detta ser jag som ett tecken på skicklighet, för så har det varit tidigare, de tycks ha svårt med ögonkontakt, men denna läkaren gav mig i alla fall hans ögon tillfälligt, flyktigt, frågade honom om det var han som kommer att operera mig och han sa att sannolikheten var stor.

Efter mötet med läkaren fick jag min operationstid, till den 7 april 08:00 på morgonen. Det betyder att jag behöver åka upp dagen innan, så jag blir antagligen borta från hemmet i tre dagar, måste se till att jag hittar bra passning av tjejerna medans jag är borta.

Hade lovat en av de andra tjejerna att jag skulle vänta på hennes så vi kunde ta sällskap till Centralen, hon visste inte vart hon skulle och kände sig väldigt osäker. Men jag ångrade mig, det blev en lång väntan, men jag hade tiden för mig så jag kunde lika gärna hjälpa henne rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar