söndag 21 februari 2010

Snö

Behövde gå ut och sträcka på mig lite idag, solen sken och det var massor med snö. Äntligen fick jag klart höra vad för meddelande som gått ut varje kvart, jag hör pep, pep ljudet i från min lägenhet men det är inte alltid jag hör meddelandet.

Det var endast ett fåtal spårvagnar som gick och det var minst 25 min väntetid mellan varje tur. Jag bestämde mig för att gå ner till Maria Livs för att hämta de paket som kommit till mig.

Beslöt att gå på trottoaren bredvid Västra Kyrkogården och det gick bra en stund, sedan var det inte snöröjd mer, inga problem tänkte jag och fortsatte kliva igenom snön, tills - feeehw - mina ben blev uppslukade av snön, jag blev så förvånad att det var inget att göra än att skratta. Solen i ansiktet och svetten rinnande längst ryggen - oh, med feber är jag ute skall tilläggas.

Det blev en utmanande promenad, och det var lite spännande, speciellt när jag var tvungen att byta sida när trottoaren inte fanns längre, jag gick ner på vägen, gled över till en halvmeter hög snödriva, över den och ner på spårvagnsspåren och det slog mig först när jag var vid den andra snödrivan att jag inte hade tittat efter om en spårvagn var på väg.

Men jag klarade mig med snö under byxorna, svettig rygg och immiga glasögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar