tisdag 23 februari 2010

Operations datum


































Det landade med ett ”dunk” posten, ett reklambrev får Ellos, vilket förvånar mig eftersom jag är skyldig dem ganska mycket pengar, och ett från Sophiahemmet, jag satte mig vid köksbordet och tanken flög förbi att något kommit upp under provtagningen som gör att det inte är möjligt att genomföra en operation. Men varför sitta och måla f-n på väggen, lika bra att öppna brevet och se vad det innehåller.

Kallelse till operation den 7 april, kallelse och operationsinformation, läste igenom brevet och satte det bredvid min kallelse till kirurgmottagningen på Sahlgrenska där det stod att jag har min tid för första möte hos dem inom 18 månader. Jag drog en suck av lättnad att jag är överflyttad till Sophiahemmet. Vid tiden för mitt möte på Sahlgrenska har jag förhoppningsvis kommit en bit på min resa.

Har blivit väldigt ”skyddande” runt denna procedur, den är MIN förstår du, något som jag har arbetat för, tagit reda på och skött alldeles själv.

Vill inte prata om den, inte ännu i alla fall, jag vill inte dela med mig oralt utan håller mig till det minimala, för jag förstår att jag kan inte vara en öppen bok med detta för att sedan sluta mig som en mussla, det är svårt för andra att förstå. Men det är som en dyrbar diamant, en dyrbar skatt som jag håller nära mitt hjärta.

Känner ett behov av att sköta detta själv utan ”käcka” råd från andra rörande bantningsmetoder och pulver för de tre kilon jag måste gå ner under sex veckor, jag vill inte ta del av andras fantastiska metoder och idéer och underkurer. Jag gör det på mitt vis, med en metod som fungerar för mig, jag gör detta för mig själv, där av vikten att hålla det nära hjärtat så ingen kan komma att ta det från mig - det är så det känns.

Vi inte släppa detta ifrån mig, för jag upplever det som andra bra saker jag gjort i mitt liv, som jag är stolt över har tagits i från mig, även fast personen varit negativt inställd till det, när det är genomfört med viss framgång är den personen helt plötsligt den som inspirerat , stöttat och hejat på mig - och på det viset tagit det från mig.

Jag har gjort många bra saker, saker som jag kanske inte riktigt visste att jag skulle klara men lyckats med, de spar jag nu som de berlocker som jag har runt mitt hjärta, mina vackra, goda och underbara minnen.

Detta är en investering i min framtid, jag har skött allt själv tagit mig fram genom lite tips med utan min handling hade jag inte kommit så lång som jag kommit i dag. Jag är så stolt över mig själv och även om jag är en liten aning rädd - kommer det att bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar