fredag 19 februari 2010

Blodprov

Denna gång glömde jag sätta på mig tossorna, inställd på en lång väntan satte jag mig tillrätta och började fylla i alla formulär, röker du? Dricker du? etc.

Där satt personer med hosta som inte lät vackert, olika stadier av harcklingar och snyfflingar, jag vände på papperet och fortsatte att svara på frågorna, psykisksjukdom, hm, väntar med den frågan, har du blivit opererad förut, hm, väntar med den också.

Så blev det min tur och min teknik för att klara mig genom blodprov är att acceptera att det kommer att sticka till, men snabbt är över, det blev sex rör, ketanin, natrium etc tror jag och det var inte så farligt, förutom att min arm gav den Biomedicinska Analytikern lite extra blod så hon fick plåstra om mitt armveck med extra bomull och tepe.


Var nästan på väg och fråga om hon var med i Vårdförbudet, men....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar