lördag 20 november 2010

Urkopplad


Det är skönt, befriande att inte vara ”inkopplad” hela tiden, att släppa taget om att ständigt veta så mycket om alla, att hela tiden känna ett behov av att informera omvärlden när man pillat sig själv i naveln. Ironiskt eftersom jag har valt denna dagboks form. Men jag kände en viss press av facebook, jag vill inte såra mig själv eller övertyga mig själv om att jag är värdelös för att jag har tid.

För min känsla är fortfarande att, för att ha ett värde i Sverige måste man vara stressad, ha en fullspäckad vecka och helg. Jag har försökt eftersträva detta men alltid slagit knut på mig själv och gjort mig en otjänst. Så, jag hoppar åter igen av det tåget och strosar i min egna takt.

Denna lördag har gått i min takt, och ett resultat är en tavla som jag finner mycket vacker. Har påbörjat en till, men fick ta en paus eftersom jag glömde att äta, dricka och gå på toaletten. Flera timmar hade gått förbi och när jag var färdig med första tavlan skakade jag och var tvungen att springa på toaletten och sedan laga till lite lunch.

Ganska bra faktiskt, älskar att vara fokuserad, älskar när jag är så uppslukad i det jag gör att det runt omkring mig bara faller undan.

Det passar bra en sådan här dag då det är kallt och snöigt ute och jag inte riktigt känner för att gå ut. Så nu är jag ”urkopplad” och skall försöka komma på vad jag skall äta till middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar