måndag 8 november 2010

Bra jobbat!

Hade fått hem brev om två försenade böcker till biblioteket, jag skämdes så för jag brukar vara så noga med att lämna tillbaka i tid, det bli 120 kr i försenad avgift att betala, det känns som onödiga pengar, men nu kommer jag inte upprepa detta, kommer att vara noggrann att spara det där kvittot som jag får när jag lånar böcker.

När jag kom ut från biblioteket ställde jag min telefon och började min promenad hemåt. Det var mörkt ute, klockan var lite efter 17.00 och kylan bet lite i kinder och näsan. Tycker att det är mysigt att vara ute och gå när det är mörkt ute, för då kan man titta in genom upplysta fönster. Jag blir alltid inspirerad av andra människors inredning och då väcks den där känslan av att jag själv önskar ha de så stil rent, så väl organiserat.

Jag känner att jag har så mycket saker, men jag vill gärna ha det hemtrevligt, mysigt, ombonat utan för klottrigt, hemma hos mig ligger ett par olika projekt i olika stadier, tavlor, broderi och tyger. Jag behöver ha det framme för jag behöver titta på det, genom att jag tittar på det så väcks inspirationen.

Jag älskar att bo här där jag bor, när jag promenerade hem förundrades jag igen över att jag bor här. Mina älskade Landshövdingehus, Funkishusen - som jag själv bor i, människorna, mina grannar och affärs innehavarna, alla gör det att det är trivsamt att bo här. Jag utmanade mig själv lite i kväll, jag gick även där det var mörkt, brukar vara en sådan mes när det gäller det - men nu tänkte jag så skall jag inte låta rädslan att vinna. Två vägar jag tog var mörka och lite lummiga, men jag kommer igenom det och jag kom hem.

Som bonus, som extra stolthet till mig själv, tog jag trappen upp till min lägenhet, när jag steg in i hallen spred sig leendet på mitt ansikte - Gudarnas vad stolt jag är att jag promenerade hem.

När jag tog upp telefonen såg jag att jag gått knappt 2 km, 1,68 km för att vara exakt. Lite besviken var jag allt, ville gärna att det skulle vara lite längre - men nästa gång, det kan bara bli längre. Utmanar mig själv.

Nu är böckerna återlämnade, jag fick en välbehövd promenad och jag har skickat åter packet som jag inte beställt och informationen till Försäkringskassan inskickat - en bra dag!

Tycker dock vansinnigt illa om den jackan jag har - passar mig inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar