söndag 28 november 2010

Styling med Leva Livet

I dag har jag varit på styling med ”Leva Livet”, lokalen fanns högst upp i huset som låg på Stigbergsliden. Först fick vi vänta utanför porten i en kvart så vi var ordentligt kalla, sedan gick vi upp för alla de trappor till översta våningen - jag klarade det utan problem - mycket stolt över detta!


Sedan in i deras lokal som skulle fungera perfekt som en studio, men efter att ha suttit där i den vita lädersoffan i 15 min var jag genom fryssen, jag frös så det gjorde ont i skelettet. Fick tillslut sätta på mig ute jackan för min överlevnad, så kändes det i alla fall.


Måste säga att detta med styling nog inte är för mig, tycker inte om att bli tillsagd vad ”jag skall ha på mig” inte för att man måste följa de råd man får, men med mitt enkel spåriga tänkande så hamnar jag där. Jag tyckte det var trevligt att träffa mina ”projekt vänner” för jag tycker de är en grupp härliga människor, så jag satt och lyssnade.


Men lärdomen om mig själv och min ovilja att följa ”regler” eller ”råd” var en ”aha” stund, likväl från vetskapen om att jag lämnat Oprah bakom mig, jag köper inte allt den damen säger heller, vilket jag gjorde tidigare, allt hon sa var gällande. En av stylisterna använder Oprah som referens punkt.


Nu fann jag att, att jag utgår från MIG SJÄLV och det är viktigast, att jag faktiskt gillar mina kläder och den ”stil” jag må ha, jag vet vad jag gillar och inte gillar. Jag vet att jag vill ha natur material, bomull älskar jag och det skall vara en speciell mjuk variant av bomull som mina fingrar är expert på att hitta. Jag handlar det jag tycker om, jag handlade, skall jag väl säga för kläderna jag har i dag köpte jag för tio år sedan - bevis på att det är rätt mode ”neutrala” kläder.


De andra tyckte det var mycket bra och de fick mycket tips och råd på vägen, de är inte lika ”säg inte åt mig vad jag skall eller inte skall” som jag. Nu fanns det inte mycket att välja på på ”Ebbes Hörna”, en av stylisterna hittade en sjal åt mig som jag köpte, något jag själv inte skulle ha sett, så det tackar jag för, men jag hittade även något jag letat efter under en mycket lång tid - en pedistal!


Jag hade en trevlig, dock iskall, söndag förmiddag, nya intryck och ett ”mönster brytande” genom att göra en aktivitet utanför hemmet under helgen. Men jag har åkt på en ordentlig huvudvärk och känner det som om jag aldrig kommer att bli varm igen. Känner mig lite dålig, om det är för att jag börjar bli sjuk eller för att jag suttit och blivit kall under för - och eftermiddag det vet jag inte.


Nu skall jag göra mig en kopp te och fortsätta värma mig.


Jag fortsätter med min ”stil” men det var verkligen en förmån att få gå denna förmiddag, är mycket glad för det!


Tack härliga Pernilla som var med oss och Maria som ordnade det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar