torsdag 25 november 2010

Har inskaffat en bebies borste, har kommit på att det ger min nya mycket korta frisyr en bättre look - tycker jag i alla fall! Håret visade sig bli mjukt och ser så mycket tjockare ut. Håret har vuxit det ser jag, i alla fall, säg 4 mm, sedan jag klippte mig för två och en halv vecka sedan.

Haft en bra och återhållsam dag, så pass att jag var oerhört snål när jag skulle handla lite mat. "Behöver du det Marie eller vill du bara HA det? Ha det! Då ställer vi tillbaka den. Kom därifrån med en mycket mindre matkasse än vad som kunde ha blivit.

Den där "shopoholic" dragningen ligger kvar, den vill jag ha, åh, den vill jag ha, men nu är det fråga om överlevnad och överlevnad i relativt lugn, jag vill inte ha det som jag haft det, det tär på mig rent psykiskt.

När jag kom hem idag välkomnades jag av en gäspande Azalea och Olivias svans, resten av Olivia var redan på väg in i vardagsrummet. Jag pratade med dem på det där "prata bebis språk", som jag är säker på att inte ens bebisarna förstår. Så varför skulle två högst intelligenta katter svara på ett sådant barnsligt tilltal? Vet inte vad jag tänkte på.

Nu ligger Azalea och dinglar med svansen i klätterträdet och Olivia ligger ihoprullad i sängen. Lugn råder i Sandarna.

Det är allt skönt att komma hem - till ett hem med två otroligt härliga katt fröknar Olivia och Azalea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar