tisdag 23 november 2010

Hårbotten, hårbotten

Jag har antagit en utmaning, en utmaning given av mig själv, jag skall fixa min hårbotten, den skall läka och bli fin, tyvärr tror jag det innebär kallare duschar, ja, i alla fall det vatten som skall hamna på huvudet. Det är svårt att hålla fingrarna i från håret, det kliar, och det känns lite underligt nu när håret är så mycket kortare. Det tycks som om eftersom fingrarna ändå befinner sig där faller sig att klia helt naturligt, och kliar jag drar jag som sagt upp såren.

På torsdag skall jag till Apoteket och be om tips, se om det finns någon produkt som kan hjälpa mig på vägen. Håret faller fortfarande av, men det är inte fullt så äckligt nu när håret är kort, förutom om jag haft ett tok kli avfall, då ligger en hårdriva på mina axlar.

Men alla näringsrika behandlingar tycks hjälpa mitt hår, för det är mjukt och härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar