söndag 7 november 2010

Jag borde...men äh!

Har spenderat helgen med att rensa bland alla papper som jag har, för allt behöver jag inte spara på. Men så blir det som det brukar, något verkar intressant och jag fastnar, för att fastna vid något annat och så vidare. Så jag tog mig i kragen och bestämde att det skall kastas, speciellt när vissa papper har legat orörda i år. Så det har snart blivit en hel svart soppåse.

Fick även lite inspiration så jag har förberett två olika dukar för eventuella tavlor, det får står ett tag och ”gotta” till sig, låta inspirationen komma när den kommer. Det som är roligt är när jag kan prova olika material, jag kan få så fina färgnyanser med hjälp av förberedelser av dukarna, de får på så vis bestämma vad det blir.

När jag började plocka och rensa bland mina papper hittade jag torkade löv som jag varit och letat efter i affärerna. Dels vita som jag ville ha, men även en del i vinrött. Skelettbland heter de, inte hela löv utan som - ett skelett. De ger en härlig struktur som jag ville ha, de står nu och torkar.

Har gått här i min lilla kokong och haft det bra, inte fått någon sovmorgon eftersom jag vaknat tidigt av mig själv, typiskt när man kom sova som sagt. Just nu råder det ett lugn, töserna ligger och sover, jag har ätit middag och broderiet är undan plockat för i kväll, fick tvinga mig att lägga undan det eftersom det är beroende framkallande, bara ett stygn till, bara ett stygn till!

Första veckan av november av kalrad, ingen dammsugning denna helg heller även fast solen gjorde sitt bästa att framkalla den handlingen av mig, men jag klarade mig en liten stund till innan jag drunknar i dammtussar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar