torsdag 18 november 2010

En liten promenad

Solen sken så förunderligt vackert när jag kom ut från arbetet i eftermiddags, den låg snett och formade en triangel vid det gamla posthuset på Drottningtorget, ena kanten lös upp Palace huset och eftersom det blivit mörkare runt omkring blev det magiskt, magi mitt ute i verkligheten. Jag vände magin ryggen och började vandra mot Ekostore, det är så härligt där, maten de har är så mycket godare och genom vilsamt strosande bland deras hyllor får jag inspiration. Deras kryddor smakar så mycket klarare, deras oljor så mycket godare, jag är stor ”Fan” av Ekostore.

Efter min lilla meditation stund inne hos Ekostore fortsatte jag vidare ner mot Järn Torget, det var kallt och bet i kinderna, men för en gång skull hade jag valt rätt halsduk och vantar. Stannade vid Myrorna för att titta, sedan var det spårvagnen hem. Tog ett tag att värma upp mig, för jag hade hunnit bli lite kylig.

Försökt göra vad jag kan för att hitta tillbaka till mig, känner mig inte riktigt igen mig själv, det är som om något saknas. Men samtidigt tror jag att jag behöver ha den här stunden av att sakna den där andra delen av mig, tills jag kommit i kapp.

Det är med lite darriga ben jag tar mig runt, men jag tar mig fram och det är huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar