tisdag 16 november 2010

Mode och huvudbry

Funderade på om jag följer modet, kom fram till att det gör jag nog inte, i alla fall inte medvetet. Dels för att jag kan inte köpa nya kläder utan utgår från det jag har och det jag hittar på Second Hand. Men det är ett visst mode det, jag vet att jag vill ha Fjällräven, jag vill ha en special sjal, speciella väskor - så visst jag följer en stil, en stil som just nu är i ropet, jag inte det hetaste modet precis men det finns allt en klick som klär sig snar likt, dem tillhör jag.

Lite bohem, lite miljöenligt och miljömedvetet, att inte lägga till utan snarare använda det som redan använt resurser för att skapas. Jag hittade en kofta från Marco Polo och en guldglänsig tröja, hittade även en underbar lite läderväska som jag genast snappade upp, den är liten, men jag får plats med det jag behöver. Köpte även en bok, som det sedan visade sig vara en av de böcker som jag lämnat till dem för ett tag sedan, jaja, det är bara att lämna den tillbaka.

Det börjar tryta i mitt kylskåp så jag har funderat på hur jag ska klara mig till nästa torsdag. Försökt hitta frukost mat, letat i frysen efter delar som kan bli en middag. Men det är torftigt nu. Så jag gick in till Birgitta på Tempo, min närbutik ho frågade om jag fick skriva upp mat, och underbara Birgitta sa ja. Så jag handlade mjölk, fil och lite bas mat varor som räcker länge, fiskbullar och tonfisk. Försökte tänka lite längre, detta håller mig förhoppningsvis ett tag.

Visst det kändes illa, men samtidigt så skulle jag haft det tyngre utan Birgittas hjälp. Vardags hjälte är vad hon är. Så även Anette, hon gav mig ett vinter äpple idag ät Cox Orange tror jag det hette. Det smakade mycket gott, kände igen smaken från min barndom, undrar om inte detta äpple är mammas favorit äpple?!

Just nu mår jag inte bra alls, så dessa gåvor som jag fått av Birgitta och Anette betyder mycket, det leder till andra saker, påminner mig om andra ljusa stunder och förankrar i mig kunskapen att denna känsla kommer att gå över, det kommer att bli bra.

Så jag går och pysslar lite med mina fina kläder, ser över mina skor och undrar om jag skall ha min guldglitter tröjan på mig i morgon?!

Det kommer att bli bra - det kommer att gå över


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar