fredag 26 november 2010

Fredag och jag är hemma


Var ganska glad när den här arbetsveckan var över, inte för att den har varit speciellt arbetsam utan mer för, ja, det var bara skönt helt enkelt. Arbetet är som det är, totalt förvirrande eftersom det ändras, det som gällde i går gäller inte idag. Försöker inte låta det störa mig, har tidigare ifråga satt och allmänt undrat, men har beslutat mig för att låta det vara, det är inte värt det i slut ändan.

Mitt andra beslut är att undvika att gå i affärer och det anser jag nu vara ett mycket klokt val. När jag gick och postade ett brev var det som att försöka simma uppströms - väldigt tröttsamt. Alla dessa människor, trångt och alla rusar förbi, och för en tjej, ok, kvinna, som beslutat sig för att välja ett mer rofyllt sätt att leva mitt liv, upplevde jag det som stressande, att alla stressade, ironiskt nog.

Så jag lämnade Nordstan bakom mig med ett leende på läpparna, inget dumt beslut att ta, sluta shoppa och andas ut, härligt. Så jag unnade mig den Italienska osten idag, och Haloumi till kommande veckas luncher.

Sedan jag kommit hem har jag sorterat lite i hallens garderob, satt i gång en disk och diskat upp stekpannor och kastruller för hand. Plockat bort allt onödigt från soffbordet. Nu sitter jag gott i soffan, Azalea ligger i sin lilla korg i klätterträdet och Olivia uppe i kryp-in högst uppe på klätterträdet.

Ron ligger åter igen över älskade Majorna, Kungsladugård och Sandarna - Gud så lycklig jag är över att jag bor här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar