tisdag 31 augusti 2010

för tillfället

Jag känner mig lite vilsen för tillfället, samtidigt som jag känner mig ganska lugn inombords. Vet inte riktigt vad jag vill, det har gjort att det är svårt att inspireras att måla, sy eller brodera.

Känner inte att jag vill ta mig an något eftersom känslan inte är rätt. Så är det även med böcker för tillfället, vet inte vad jag önskar läsa, och jag vill inte påbörja en bok och förstöra den för att jag inte känner mig inspirerad där heller.

På spårvagnen satt jag och lyssnade på vacker musik och var bara i musiken, någon tanke slank hit och dit men inga stora filosofiska diskussioner i min hjärna. Fick ett ämne som jag ville prata med någon annan om, men bara efter att jag bytt fokus så tappade jag bort vad det var.


Jag satt, lyssnade på musik och hade det ganska bra - för jag var där i stunden och det var skönt, jag sprang inte runt i huvudet och hade långa konversationer med människor om ämnen som berör och prata ner om mig själv. Det var tyst i huvudet, tyst och relativt fridfullt.

Det var länge sedan jag befann mig i vilsenheten, så jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Det känns nästan som rastlöshet. Samtidigt kommer en panikröst fram inom mig som frågar om jag "måste göra något", vad skulle det vara i sådana fall?

Jag vet inte, jag vet nästan ingenting - ok det är OK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar