onsdag 4 augusti 2010

Semester dag två - onsdag

Idag när jag gick över gatan vid Chapmans Torg fick jag veta, av en äldre man, varför flickor blir våldtagna och därför fick skylla sig själva - jo, det är för att flickorna knappt har någonting på sig! Flickorna visar för mycket hud och hur trodde de att det skulle gå om man klär sig på det viset?!

Han pratade högt för sig själv och jag råkade få höra hans åsikter om detta, jag gjorde instinktivt en snabb inventering av vad jag hade på mig i dag och kom till slutsatsen att allt en man kunde se på mig är huden på mina armar, nacke och ansikte så jag var knappast för lite klädd.

Själv anser jag att hans åsikter säger mer om honom och hans medbröder, än vad det gör om flickorna. Jag känner att vi flickor skall kunna ha på oss vad vi önskar utan att bli våldtagna. Om män är så svaga att de inte kan motstå flickorna är det hos dem problemet och lösningen ligger - för vi flickor tycks klara konsten att hålla i oss själva när män går förbi endast iklädda shorts, bara på resten av kroppen - vi hoppar inte på dessa män för det.

Inte var det någon ide att dela med mig av mina tankar om detta ämne med denna man, han var inte mottaglig, vet inte om han ens var medveten om att han pratade högt, han kanske hade en konversation med sin osynliga vän - då hade det varit otrevligt av mig att bara tränga mig in i hans samtal!

Så jag satte mig ner för att vänta på spårvagnen, tog upp en av böckerna som jag lånat på Biblioteket och världen om mig försvann - så pass att jag nästan missade spårvagnen.

Har nu äntligen fått bort det sista av den äckliga kattlådan efter stackars Olivia och Azaleas ont i magen period, nu har de den vanliga maten igen - Royal Canin, ny kattsand och ny låda eftersom den andra inte gick att få helt ren. Mina sista slantar gick till omvårdnaden om mina tjejer. Försökte ge dem ett billigare foder, blandade upp det med det vanliga för en mjuk övergång som de sagt - men det gick inte, efter två veckor av dåliga magar så gav jag mig!

Nu ligger de och sover, Azalea i sin nyfunna plats i en ihålig plats på klätterträdet (Olivia hittade den först, men Azalea, som Azalea är, tog den platsen) Olivia ligger under sängen, lugn råder här hemma på Donsögatan 1B.

Fick reda på att Peter LeMarc har ställt in sina konserter i höst, tagit i lite för mycket, han hade visst haft cancer tidigare och har bränt ljuset i båda ändar. Jag tycker det är starkt att han tagit detta beslut och jag beundrar honom - jag fortsätter lyssna på honom i lurarna i mina öron och hoppas att jag kan se honom nästa gång!

Detta är min andra dag på semestern, den har hittills varit full av ärenden, lämnade tillbaka en bok lite sent, blev nio kronor i böter, kom ifrån Biblioteket med tre nya böcker och en påse med lite smarta mat val som kan hjälpa mig en del på väg denna vecka.

Har nu aktioner på gång på Tradera där det sista, sista, vill inte sälja nu säljs. Som man bäddar får man ligga.

Men jag skall lära mig, jag skall vidare, jag skall överraska mig själv!!

1 kommentar:

  1. Härlig läsning gumman! Fortsätt överraska! Kram Lisa

    SvaraRadera