söndag 29 augusti 2010

Ljusa idéer och sanna verkligheter

Då var det dags att ta sig in i verkligheten igen, eller en annan del av samma verklighet. Det har varit skönt att äga dagen, att styra själv över hur den skall se ut - men det är tack vare att jag har ett jobb som det är möjligt att riktigt njuta av ledigheten.

Nu är fyra veckor av semester till enda och i morgon kommer klockan ringa vid 07.00 igen - men jag själv vaknade redan vi 08.00 i morse bara för det. Typiskt, men så blir det nog lätt efter så många dagar av ledighet.

Det brukar gå snabbt att komma in i den dagliga rutinen som kommer med att vara tillbaka i arbete. Det hjälper mig med mediciner och vitaminer samt jag kommer att sätta klockan så jag kommer i håg att äta.



Det har varit en lugn söndag, diskat upp alla kastruller och stekpannor i diskhon, lagat mat och läst ut min bok, redo att påbörja en ny. Det är en viss sorg att avsluta en bok, men samtidigt erbjuder den nya oanade möjligheter.

Så, ready or not - Monday here I come!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar