fredag 27 augusti 2010

Promenad

Härlig dag - promenerat i min när miljö och njutit av vädret och möjligheterna. Ja, möjligheterna att göra vad jag vill med denna, min sista semesterdag.

Nåja, eftersom jag var med på föreläsningen i går, som jobbet anordnat, har jag en dag tillgodo. Det var en stimulerande föreläsningar i två delar. Det handlade om kommunikation, kommunikation med människor från olika kulturer, hur det osagda ofta är det som är förvirrande. Men även om andra relaterade ämnen.

Det blev ett besök på Myrorna innan jag åkte hem, hittade en glasvas som jag gjort om till en ljusstake, blev inspirerande tycker jag. Hittade även en klänning med vackra fåglar, den får vänta lite, behöver nog gå ner ett par kilon till.

Här hemma råder ett lugn, behövs lite omvårdnad men det jag jag när andan faller på - för det är mitt hem och jag bestämmer - har jag just kommit på. Har ett par olika skapande projekt på gång och då blir det lätt att materialet ligger i små högar här och där.

Promenaden i dag var verkligen härlig och det som var skönt var att jag orkade, mattheten infann sig inte - bonus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar