lördag 7 augusti 2010

Känner mig sorgsen idag, igen, det är tredje dagen. Vet inte riktigt vad jag skall göra med mig själv för att tömma ur sorgen någonstans.

Sålde ett par guldörhängen på Tradera, nu när jag säljer det mesta för att betala räkningar som inte betalats denna månaden. På kvittot från tiden jag köpte dem stod det 18 karat så det var vad jag skrev in i annonsen.

De såldes för över 300 kr, det förvånade mig för det var ingen vikt att tala om, det vill säga att det värde de hade i gram guld var nog inte mycket.

Jag skickade iväg dem till hon som köpte dem och fick, när hon fått örhängena ett mail med över 14 utropstecken efter 18 karat. Hon hade tittat på stämpel och jag hade haft fel. Det var 14 karat inte 18 som jag skrivit i annonsen.

Jag arbetar inte med guld i vardagen, jag kan inte stämplar så jag utgår från den information jag hade, att den stämde.

Hennes "ton" i mailet var så hätsk och hon utgick från att jag skulle lura henne och hon begärde tillbaka pengarna samt porto. Jag skrev tillbaka till henne och förklarade, sa även att jag köper tillbaka dem i slutet av månanden men att jag utgår inte från att luras när jag säljer på Tradera och det var tråkigt att hon "dömt" mig innan hon ens givit mig en chans att förklara. Hon hade skrivit att hon ville ha svar innan morgondagen.

Hon skrev tillbaka igen med samma ton och tyckte det var tråkigt att jag känt mig kränkt, fast det var inte kränkt jag hade känt mig, mer besviken och ledsen. Skrev inget tillbaka, hon vet att jag betalar åter men först vid löning. Kände att det inte var någon ide att skriva tillbaka - allt som händer är att jag blir arg på henne, större av mig att bara låta det vara!

Det mailet satte i gång resan in i sorgen, en påminnelse om att jag är en usel person, att jag är en lögnare och bedragare. Det jag är så rädd för är sant! Jag bortser från det arbete som jag har lagt ner för att hålla mig på den raka linjen. Att inte krångla till det utan säga sanningen när den krävs, för man behöver inte alltid säga allt!

Pratade med mig själv om att denna dam som jag nu har haft en affär med är den första otrevliga person som jag råkat på på Tradera, jag har ändå hållt på med dem i kanske sex år. Att denna dam kanske helt enkelt är otrevlig i sin natur, att hon är i ett konstant "krigs läge" att det inte har med mig att göra utan henne själv.

Men jag har lättare att utgå från att det är jag som är boven i alla draman, att det är jag som gjort fel i allt, tycker fel etc. För jag gör ALDRIG något bra.

Jag har dock genom gått denna operation och gått ner 23 kg - och det är inte för inte det. Jag har även arbetat med mig själv och tagit ansvar för det jag gjort och den röran jag skapat. Jag arbetar för förändring, jag vill skapa mig ett givande, varmt och kärleksfullt liv!

Det finns alltid en "Cruellla" i livet - någon stans.

Hm, konstiga ljud i min lägenhet, katterna sover, men det låter som mina plastlådor under sängen åker fram och tillbaka - får gå att undersöka närmre. Sorgen följer med, det är så det är i dag, så är det - men jag tar inte till några självdestruktiva beteenden det är en framsteg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar