fredag 13 augusti 2010

Tankar

Mitt hem har alltid varit en viktig plats, oavsett vart mitt hem varit rent geografiskt. Det är min säkerhet, det stället där INGEN kan komma åt mig, där jag är säker. Har känt att jag behöver ”lätta” upp mitt hem - och det har jag nu börjat med. Mitt hem är litet och jag önskar att jag hade mer förvaring, smart förvaring.

Har försökt rensa byrån jag har i hallen, den har fått samlat allt som jag inte riktigt vet vad jag skall ha till, men oavsett att jag försökt tre gånger finner jag det omöjligt att kasta något, även fast det mesta ligger i lådorna oanvänt i år - varför kan jag inte göra mig av med det, eftersom jag inte använder det?

Behöver lite ordning, samtidigt som jag kommit till ro med att jag inte är den typen som behöver sitt hem sterilt, eller i sådan ordning man knappt kan se att någon bor där, som en bild i en inredningstidning. Ja, det är klart att jag tycker dom bilderna är inspirerande, men jag kan inte ha det så städat, det tycks inte finnas inom mig.

Har kommit lite på väg in min ”lättning” men det finns kvar att göra och jag skall ta mig igenom det i min takt.

Har idag pratat med Familjebostäder angående vatten på parkettgolvet i vardagsrummet, bäst att erkänna detta, det börjar se bättre ut på parketten, fläcken börjar gå bort, men bättre att de vet om det och kan se om något behövs göras åt det, om det är fukt kvar under parketten.

Det har varit en bra dag idag, gjort de ärenden som jag satt för mig. Pratat med mina Kungsladugårdsgrannar och undrat med dem om det är åska på gång då det var varmt och fuktigt ute. Tittat i affärer, men inte köpt NÅGOT, dels för att jag inte har några pengar, men sedan ser jag det även som en viss träning. Inom mig skrek det VILL HA, men jag talade mig själv till rätta - det var inget som jag behövde så då får det vara!

Så stolt över mig själv - nästa utmaning är nu att få mig själv att äta något fast jag inte känner för att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar