fredag 3 september 2010

Berg - och dalbana


Det var som att åka berg - och dalbana, snabba svängar och backar hit och dit. Nu har jag landat i att jag inte fick lägenheten på Ärlegatan, kom fram till att jag sätter mig ner och skriver vad jag önskar i en ny lägenhet och i fortsättningen endast söker på sådana objekt. Det är mer i yta som jag är ute efter och närhet till Mariaplan.
Sedan, om jag tänker efter, var det skönt att slippa koppla ur bänkdiskmaskinen för att flytta på den och sedan hitta någon som kan koppla in den ordentligt igen.
Blev fotograferad igår inför presentationen av deltagarna i projektet "Leva Livet", jag blir inte bra på kort, och det är inget jag bara säger, det är sanning. Men vi gick ut, då han ville ha med husen i bakgrunden, fick ställa mig i en backe och vrida och vända på kroppen och sedan i solen och försöka undvika kisa. Han tipsade om att jag skulle försöka titta på hans blåa tröja. Försökte le så gott jag kunde - vi får se.
Fick se en lite söt igelkott i buskaget utanför mitt hus, kunde komma ganska nära och titta på den - blev lite orolig, för igelkotten, hade den vänner? Vart bodde den? Är den säker där mitt i bostadsområdet? Lugnade mig med att igenkotten såg väl närd ut!
Efter fotograferingen satte jag mig tillrätta i soffan och fick sällskap av Azalea som kom och la sig tillrätta på mina ben, vi låg där i lugn och ro och hade det alldeles utmärkt, tills mina ben började värka, men jag ville inte röra mig, det var så gott att ha Azalea där - tillsist blev det ohållbart och jag var tvungen att räta på mina ben - ajajaj, men gott hade vi det!
Berg - och dalbanturen har tagit mycket kraft från mig, behöver ladda om på alla sätt jag kan finna, broderade lite, åt gott, lyssnade på intressanta program. Nu har "vagnen" kommit in och jag kan stiga av för denna gång - det blir fler turer så är det. Men just nu tänker jag njuta av att jag är framme.
Jag är stolt över:
Att jag gick till jobbet i torsdags fast det varit en mycket jobbig dag på onsdag och gjorde det med glittrande stil!
Att jag höll mötena jag hade i veckan, speciellt att jag gick och tittade på lägenheten klockan 19.00 när det är näst intill omöjligt att få mig ut genom dörren när jag väl kommit hem, att jag inte avbokade fotografen!
Att jag återhämtade mig efter de besvikelser som kommit denna vecka, mycket snabbare än tidigare, och att jag kunde resonera mig tillrätta! Underbart!
Nu stundar en helg med tvättid och städning av vindsförråd IGEN, leta reda på ett par älsklingssaker och kasta trasiga saker och sortera en kartong för loppis. Njuta och vara lite äventyrlig med att prova en ny maträtt - kycklinglever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar