lördag 21 augusti 2010

Lördag

Så är det, nu skall jag undersöka varför jag blir så matt, för jag tycker om att vara ute att gå, men när jag blir så matt och darrig att jag knappt kan ta mig hem, då blir det arbetsamt. Har pratat mycket att gå till Vårdcentralen, men nu skall jag göra det.

Tror jag även skall be om en ny remiss till en dietist.

Var som sagt ute och gick en sväng, luktade underbart gott utanför "Götas", vitlök, grillat kött, det vattnade sig i munnen. Tittade in på "nästan nytt" och gick sedan och hämtade mina paket på posten (Maria Livs) och tillsist använde jag mina sista slantar till att köpa mjölk.

Sedan återkom sorgen, och jag satte mig ner på sängen och bjöd sorgen att sätta sig bredvid mig. Jag tog hennes hand, den var kall, jag värmde den mellan mina. När jag frågade hur länge hon skulle stanna svarade hon att hon inte vet det i förhand, men hon har varit vid min sida lite över en vecka. Inte för att jag försöker bli av med henne, men detta besöket har varat längre än de brukar, och jag behöver lite hjälp. Sorgen ler, klappar min kind och säger att det kommer att gå bra, att jag kommer att klara mig genom detta besök, som jag gjort de tidigare.

Jag lägger mig ner för att vila, lyssna på några avsnitt av "Kaliber" som jag inte hört, men jag fick ingen ro.

Men det kommer att bli bra - mer vitaminer, lite prommenader och "Bobs your uncle"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar