måndag 16 augusti 2010

Stephen Fry

Vissa människor spar jag inom mig, helt omedveten är de om att de lever inom mig. Ja, de lever i intryck, jag spar röster, bilder och händelser. Stephen Fry är en sådan man som har varit med mig sedan jag såg honom i "Peters Friends". Det var någon gång på 80 - talet. Jag kan lyssna på Harry Potter, dels för att jag tycker så mycket om böckerna Harry Potter, men även för att jag haft turen att det är Stephen Fry som läser dem.

Om jag är vansinnigt ledsen så lägger jag mig tillrätta på sängen och sätter på en av de tre ljudböckerna jag har av Harry Potter och Stephens röst fungerar som en salva på min själ. Han kyler det varma, han mjuknar upp den hårda kulan inom mig och jag kommer tillbaka till mig.

Han kommer även till hands på spårvagnen när det blir för mycket med mina medmänniskor, lätt tillgängligt. Han hjälper mig även lära nya saker med min iphone, likt mig tycker han mycket om dess teknik, Mac, iphone, ipod - ja, you name it.

Som en bonus kom han på TV i går, lite sent för mig tyvärr, men jag hoppas programet om den första tryckpressen kommer tillbaka - tycker ord, ord är intressant, och att då ha Stephen som guide - åter igen - bonus.

Har även Isabel Allende - hennes böcker läser jag om igen och igen, orden, bilderna är lenande, trygga och full av hopp och magi, hopp och magi är viktiga ingredienser i mitt liv. Jag har en oläst bok av henne - hennes nya - den ligger på lut, den är med i min träning av att "spara på" saker. På engelska heter det delayed gratification. Som Malm byrån, jag hoppas spara ihop till den. Så är även att ha en bok som väntar på mig tills jag läst färdigt de jag redan lånat.

Så jag har mina trick, men jag glömmer av dem ibland, glömmer av dem när jag är mitt i ledsamheten eller känslan av att inte duga.

Men i dag har jag gjort två framsteg på terapin, skönt att den är igång igen med regelbundenhet, skall nu ladda ner en gratis App med Stephen Fry och sedan laga middag, kyckling och svamp.

Peter Lemarc - han är också en otroligt viktig individ, för mig betyder han oerhört mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar