lördag 11 december 2010

Lördags lugn

Haft en lugn och härlig lördag, fått min hall tillbaka, men tog i från mina töser deras ”kartong lekhus”. Men det blev ohållbart att snubbla över den var dag. Har en stor hall för en sådan liten lägenhet. Har även ”säkrat” parketten mot allt jag drar med mig in i detta vinter väder. Har nästan ett grusberg på hallmattan, det skall dammsugas bort.

Varit nere med den stora svarta illaluktande soppåsen och återvinningen skall ner i morgon. Hade för plan att baka lusskatter men hade inte råd att köpa saffran, får bli ett julbak i stället.

Det gick bra med julbordet, fast, som vanligt, var jag orolig att jag ätit för mycket, svårt att veta om jag slutar äta för tidigt, eller om jag kanske äter för mycket. Men jag tror nog att jag slutade i tid, åt inte upp hälften av det jag hade på tallriken och jag tog på mig 45 min att äta - så det gav jag mig en klapp på ryggen för.

Att komma hem var skönt, var så trött. Hemma vilade jag en stund sedan pysslade jag, tittade på en film, broderade lite och bara var.

Har lärt mig en del denna vecka, jag har suttit med på de flesta fikapauser och mot slutet lärde jag mig att vara lite neutral, tystare, inte fråga så mycket. Det var min utmaning förra veckan, den fortsätter nästa vecka och jag skall försöka vara tyst och bara lyssna under de stunderna.

Jag vet, underliga utmaningar jag har, men alla har vi våra saker och vi hanterar dem olika. Jag vill gärna utmana mig själv och utvecklas vidare. Jag vill inte att en rädsla skall stoppa mig - utan jag vill arbeta mig igenom den och växa med styrkan av att överkomma rädslan, inget får handikappa mig.

Men det är tröttsamt, speciellt när jag har så många konstiga saker för mig, men det går framåt, och framåt vill jag, framåt ut i livet. Men just nu har jag det bra.

Här är det lugnt, hör musik från grannarna, Olivia och Azalea sover.

Jag fortsätter med min lilla tavla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar