måndag 13 december 2010

En vandring med gupp på vägen

Har haft en guppig väg i några veckor, men tids nog så vet jag hur jag bäst undviker de där förargliga groparna. De handlar om mat - vad annars? Men skam den som ger sig, nu stramas det åt igen, men det handlar om den där extra utmaningen med smalare ekonomi. Lättheten i början av månaden är att lönen just kommit och jag har ett litet utrymme att köpa mat, "snabbare" mat, maten som hjälper mig mer än halva vägen.

Nu måste jag anstränga mig och min svaghet är "mellanmålen" oh "snacksen" som inte på något sätt är stora, men de får inte ersätta måltiderna. Så där skall jag rycka upp mig och tänka efter före, som har blivit mitt favorit talessätt.

Har åter igen en dumpning av eget verk, illa mår jag rätt åt mig, ett gupp i min färdväg, men bäyyre kan jag lita på det - speciellt efter ett utmärkt bra skött julbord!

Men just nu snörvlar jag och mår illa, funderar på om jag kanske skulle köpa en jultallrik från Sofinas - beror på hur mycket det kostar - det blir mat som räcker lite längre än i vanliga fall.

Vi får se med det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar