onsdag 15 december 2010

Bra miljö julklapp

Nu har jag klurat ut DET, en miljövänlig, eller till och med ett par, miljövänliga julklappar, nu kan jag inte dela med mig av det här, än, men om jag får säga det själv, som jag får, är jag INTE dum i mina kloka ideér som tycks komma precis när jag skall somna!

Har mat "sparhet" på hjärnan också, har lärt mig hur man gör brös "färskt igen", hur man kollar att äggen går att använda utan att endast gå på datumet på asken och utan att "knäcka" ägget. Det är boken jag beställde för 35 kr från Lantmännen, den är superbra. Har haft den med mig var dag sedan jag fick den.

Fast ett ställe går jag nog bet på, jag KAN stänga av min TV:v via skarvsladden, men eftersom DVD spelaren är kopplad på samma dosa, och om den blir strömlös över en natt, måste jag ställa om klockan . och DET ÄR JOBBIGT! Jag borde skämmas. En annan synd jag måste bekänna är att jag tar långa, varma, näst intill heta dushar varannan kväll, så varma att jag har en dimma i hela min lägenhet när jag är färdig - alla de stora 46 kvm.

Hm, undra om jag kan vara lite ful och nyttja den nya kontakten med Familjebostäder för att byta till sig en större lägenhet? Eftersom jag inte får börja söka igen tills slutet av mars - nej, det är ju bara tre månader och så ful kan jag inte vara - det känns inte rätt - eller...

På arbetet vill jag förs fram möjligheten att få vår avdelning miljöertifierad - tror jag det heter, vi får se. Har blivit super sorterare på jobbet, kollar också hur mycket papper vi skriver ut men inte hämtar - det är även en kostnad.

Leva Livet har gett mig nya ögon - även fast det är lite arbetsamt att vara så miljötänkande hela tiden - men jag känner mig förbenat duktig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar