onsdag 22 december 2010

Berg och skulder

Azalea utslagen efter att följt efter mig i min städning, sortering, huvudklining.

Att vara skyldig pengar är det tråkigaste som finns, jag tänkte inte på konsekvenserna, jag sket i att ens tänka på dem, jag tutade och körde. Så sitter jag här i dag och vill göra allt jag kan för att inte förlora det jag lämnade in till Pantbanken, mitt sista kapital, men även smycken som är oersättliga.

Jag har gjort en plan, jag skall följa den, men så dyker något annat upp, något tredje och jag är nära att kasta in handduken, dra täcket över huvudet och skita i allt. Men det tänker jag inte göra även fast det är frestande. Tänker fortsätta med min plan och tids nog kommer jag över åsen och kan börja räkna ner, det skulle vara värt mycket för min självkänsla.

Så här dagarna innan jul känner jag en viss trötthet inför besök till stan, men kanske är det då bra att jag fysiskt inte mår så bra, för jag har ingen lust att göra mer än jag måste, det vill säga hämta julmaten från Sofina och betala av lite av skulden hos Pantbanken sedan snabbt hem. Att vara på stan dagen före jul är ingen höjdare.

Samtidigt som jag försöker reda ut de skulder jag ackumulerat, dock små i jämförelse med tidigare, men stora nog med tanke på min ekonomi, försöker jag ställa i ordning mitt hem. Har hållit på med denna syssla under denna månad. Vill ha mitt ”skapar material” lätt till hands, men samtidigt funderar jag på allt det andra som finns runt mig. Jag vet bara inte vad jag skall göra med det, vill inget kasta av det jag nu har, eller göra mig av med det - för de fyller en funktion.

Ett projekt som fortgår.

Utmaning - städa upp ekonomin, strama upp den, ”lätta” upp mitt underbara hem. Skall få om tapetserat i sovrummet efter januari och i mars får jag börja söka lägenheter igen, söker efter en lägenhet med mer kvadratmeter, annars är inget fel med min lägenhet. Ja, ok, om jag inte hade så mycket saker så... Men skapandet, att kunna lämna ett projekt tills jag vill arbeta med det igen, det kräver lite mer svängrum. Mardrömmen skulle vara att bli en packråtta, eller en sådan där person som har små gångar i lägenheten, så full av saker är den, och katt lik under tidningshögar hua!

Ingen fara där!

Så i morgon till Pantbanken och Sofinas, prova på mina nya broddar och sedan hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar