söndag 5 december 2010

Illa igen - efter en påse skumtomtar, inte underligt!

För att försäkra mig om att så verkligen var fallet åt jag en hel påse med skumtomtar, och låt mig informera om att - Nej, som Gastrik Bypass opererad kan jag INTE komma undan med en hel påse skumtomtar. Nu mår jag super illa, lärt mig av erfarenheten och kommer INTE att upprepade mer denna månad. Fy farao vad illa jag mår av detta.

Jag tänker inte äta mer denna kväll, bara mina tankar kommer i doft avstånd från mat mår jag illa, mer illa är just nu. Jag kan upprepa mig om och om igen, för även fast det är självskapat så kan jag inte låta bli att oja mig, ojojoj vad jag mår illa, vill igen inte äta igen, någonsin, i alla fall inte tills i morgon.

Min mage känns som en uppblåst ballong, en ballong med för mycket luft i sig att den stretar mot plasten. Ojojojoj. Illa är det.

Men jag har varit ner med min återvinning, hade en hel del matrester, papper och tetra förpackningar. Det var lite äckligt nere i soprummet, men där stod en hissgardin i fina färger och en bit vackert tyg. Tog det inte, vet inte varför, men har beslutat att om det finns kvar där i morgon skall jag allt plocka med mig det - återvinning.


När det är så här i min mage känns magen som ett smutsigt soprum, jag känner mig oren, så oren och äcklig. Har annars varit oerhört duktig med maten i dag, så en påse felsteg får jag allt förlåta.

Andra advent, utan att jag tänt några ljus, men jag har inget för jul, vill inte fira jul, gillar inte jul över huvudtaget, så är det nu, det behöver inte vara så alltid, men för nu är det så och det är ok, jag behöver inte fira jul.

För just nu skall jag fokusera på att rensa och sanera mitt inre soprum, se till att komma i häg det som är gjort och göra klokare val i framtiden. Leva och lära det är mitt motto. Jag kommer säkerligen göra samma misstag igen - men kanske blir det mer tid i mellan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar