onsdag 8 december 2010

Julutmaning med Leva Livet

Nu är jag redo för att ta mig an julutmaningen, tänka lite längre, lite vidare. Har mina planer på julklappar och med tanke på mina ekonomiska möjligheter har det blivit en sport att komma på nya sätt, nytt förhållningssätt.

Vi fick se resultatet av avfalls utmaningen, jag skall börja om, börja en ny två veckors period. De flesta hade fått en markant förändring till det bättre. Har fått god mat, som vanligt, de bjuder alltid på god mat tycker jag, kanske blir den ännu godare för att den delas med trevliga människor.

Sedan fick vi se en clown/trollkarl, underbart att se barnen, de levde sig in och skrattade och ville delta. Vi fick oss alla härliga magskratt, för min del var det ett tag sedan sist, hade ett så brett leende att det kändes i kinderna.

Jag vann inte tävlingen, skäms för att säga det men, jag ÄLSKAR att vinna, ett litet pris, jag hade inte turen med utlottningen av matkassen, och jag vann inte denna tävling. Men de som vann var väl värda det, speciellt eftersom två av dem var härliga barn.

Fick hålla bebis, för mig var det den stora höjdpunkten, det är så helande att hålla en liten bebis, Daphne gav mig den gåvan - en stor varm underbar lycka inom mig gav hon. Skall brodera henne en ängel som tack!

När vi kom ut på Postgatan föll stora härliga flingor ner, det var som ett sagolandskap där ute, när jag väl kom hem såg jag ut som en snögumma - en väldigt vacker snögumma ; ) härlig kväll, härliga människor.

Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar