torsdag 7 oktober 2010

Vardagsunder

Vardagsunder, vardagsunder - det har fyllt min dag och jag är så tacksam. Sådana här dagar gör gott för själen. Hade en härlig tid med underbara Camilla, hon ordnade mitt hår så det blev lättare och inte lika synligt, när håren faller av, inte lika långa strån, samt eftersom jag klippt av mig en stor del ser det ut som håret är tjockare än vad det är.

Ett lugn inom mig och det är skönt att bara vara, sovit gott, vaknat lugnt, inte jäktat för fem öre. Det har fått ta den tid det tar.

I morgon är det fredag igen, skall på på en föreläsning på lördag, ”mitt liv” med Lars Magnus Larsson tror jag han hette, det är på Kungsladugårdskyrkan, så inte långt i från mitt hem, blir en trevlig liten promenad ner dit. Det har varit så vackert höst väder så fortsätter det in på helgen kanske jag tar den längre promenaden.

Försöker att inte väga mig varje dag, eftersom jag nu stått still i vikt ett par veckor gör det mig bara besviken, bättre att jag fokuserar på att röra mig mer, och ha koll på maten och vitaminerna. Har gett upp mina försök att få hjälp av dietisten på Sophiahemmet Marie Olsson tror jag hon heter, så jag skall sätta mig ner och försöka mig på ett eget förslag på hur en mat vecka kan se ut, speciellt när det gäller frukost.

Har haft en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar