lördag 2 oktober 2010

Hej då - min lilla vän

Har nu lagt in min dator för försäljning, tillsammans med en skrivare, lite äldre är de, i dator världen tre år är som jag förstått det last gammal, men jag hoppas på att någon där ute önskar en fullt duglig och mycket bra extra dator.

Vilat mest i dag, en av de nya medicinerna ger mig en ordentlig huvudvärk, en värk som skall avta har jag blivit lovat, men det kan ta sin lilla tid, veckan har varit en utmaning därför, och var rätt trött. Men det är ju det som är bra med helgerna, de där långa sovmorgona.

Jag blev så glad när min svåger Janne ville hjälpa mig till Ikea för att hämta hem en malm byrå, jag åkte till Bäckebol och han kom och hämta mig precis när jag kommit ut. Det var en utmaning att få ut paketet från hyllan, tänkte ta en låda som inte hade ett hål i sig, men kunde inte rubba de andra. Fick med all kraft jag hade dra ner lådan på vagnen.

Tagit i så att jag hade träningsvärk i ljumskarna. Kom på hur härligt det är på Ikea när jag var där, men nu fick jag det jag skulle ha, med lite hjälp av mamma, och Janne gjorde en stor insats då stackarn fick ta den största bördan. Jag försökte hjälpa till och klarade det med något steg, men sedan var det stopp.

Efter ha fått tips från en mer organiserad människa än mig, packade jag upp paketet, la upp alla delar (som det var många av) och läste igenom instruktionerna, det tog mig fyra och en halv timme - med matrast - att sätta ihop den. Men jag är så glad att jag inte gav upp, att jag inte lyssnade på rösten i huvudet som sa att jag inte skulle klara det. Jag tog min tid och fick ändra om ett par gånger - men min hjärna uppskattade uppgiften, att klura och fundera om.

Nu är den färdig och smyckena på plats, så även kläder, jag kommer säkerligen rumstrera om ett par gånger, men det är det roliga. Har mer utrymme, mer lådor, förvaring - var flickas dröm.

Har fått en äldre stol med en broderad (rosor) sits av min granne, som fick en matta av mig - vi liksom bytte grejer med varandra, hur bra som helst. Nu sitter jag mjukt och gott vid mitt skrivbord.

Jag har haft en härlig dag, huvudvärken är envis, men så är även jag, funderar på att baka kanelbullar och bjuda på på måndag. Lagade en mycket god middag även i dag - lyxade till det med trattkantareller min favorit svamp. En svamp som vi brukade gå ut och plocka när jag var liten.

Nu skall jag fortsätta att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar