söndag 10 oktober 2010

Jag tycker att gå ner i vikt

Jag tycker om att gå ner i vikt, jag tycker väldigt mycket om att gå ner i vikt. Jag tycker om hur det känns när jag provar kläder som inte passat på väldigt länge, speciellt när jag provade ett par byxor en vecka och de är för små men som passar två veckor senare. Jag älskar känslan när kläder är för stora, när jag får gå och dra upp byxor och till och med köpa ett skärp.När mina fötter passar i älsklings skor och ringar passar mina fingrar som inte ens passade på lill fingret tidigare.

Men nu är det dags för en kraft ansträngning, ansträngning för att hjälpa mig vidare. Längre promenader, mer kontroll över tiderna jag äter, måste sätta klockan, vet inte varför jag har så svårt att komma i håg att sätta klockan. JAG måste komma ihåg att sätta klockan.

Håret är kortare nu, och det känns som en lättnad, för i duschen i kväll tappade jag inte lika mycket hår, och en annan positiv sida är att jag inte kommer att använda lika mycket schampoo som tidigare.

Struktur behöver jag i mitt liv, men jag tycks ha svårt att bygga upp den, men första steget blir att komma ihåg att sätta klockan, sedan skriva ner vad och hur mycket jag äter, se till att jag får i mig det jag behöver och kommer ihåg att ta mina vitaminer.

Har jag sagt det? Jag tycker om att gå ner i vikt och vet du, jag är glad över att jag är jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar