fredag 15 oktober 2010

Det luktar gott

Det var en intensiv arbetsdag i dag för det var representantskap för avdelningen Västra Götaland. Jag hade tillsammans med en kollega blivit tilldelad arbetsuppgiften att sälja profilprodukter, och det var som att lägga ut kött till asgamar, eller som flugor runt en komocka, men det är positivt att vi lyckades sälja så mycket, även fast det inte slår förra årets rekord.

Jag klarade sorlet bra, fram tills det var ca en timme kvar tills jag kunde gå hem, du kände jag hur nerverna drog ihop sig och jag blev snabbt irriterad, snäste till och med till.

Kerstin Bäck hade hand om början av dagen och fram till lunch, det var intressant att lyssna på henne, om hennes arbetsliv i en helt annan värld, i ett stålverk i bruks staden Borlänge.

När jag lämnade arbetet i eftermiddags kom jag ut i ett underbart höstväder, solen sken den luften var klar och promenerade mot Linnegatan via Allén. Det luktade så gott, det var så skönt att röra på benen, svänga med armarna och försöka få hjärnan att stanna i stunden, inte vara någon annanstans än där jag fysiskt var.

Hämtade ut min nya medicin, tog mig en tur på stadens gator och sedan den sista vägen hem, det slutade med en underbar promenad på 45 min.

Var så trött att jag somnade en stund, det var så gott där i soffan, varmt inlindad i filtar och med lugnet runt mig, en stund att landa, en stund att komma igen.

Nu är det helg och dags att tvätta för nu är det brist på kläder. Har tagit mig på allvar och försökt knuffa fram mig lite, på ett annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar