fredag 22 oktober 2010

På Resande Fot

Jag hade sett kassarna med böcker stå i hallen över en vecka
och det störde mig att de var där. Jag nästan
snubblade över dem var gång jag skulle ut.
Nu skulle jag ta dem till Stadsmissionen för att dela med mig
så andra kan få glädje av böckerna.
Kassarna var tunga och min balans är inte vad den borde, men ner kom jag.
Fick vänta på spårvagnen men det var skönt, det var skönt
att stå ute i höst solen. Det luktade gott, det var lite kallt, jag fick
sätta på mig mina vantar.
Nu är böckerna återvunna och jag hittade en vacker äldre ram till min
samling. Jag tycker det är så vackert med äldre ramar. Kunde motstå andra inköp.
I morgon kväll skall jag nämligen träffa min goda vän Axel, Axel som jag var konstig mot
sist jag träffade honom. Han är nu gift och är i Göteborg för att han blivit inbjuden för att
föreläsa på Göteborgs Universitet. Axel Bruns är ett geni!
Har sparat lite av de pengar mamma hjälpt mig med så jag kan gå ut och äta med honom.
Det finns en turkisk returang med billiga Meze rätter som passar mig bra och större rätter för Axel.

Mår just nu väldigt underligt, tror att de har med den nya medicinen att göra
läst bi-packs sedeln som beskrev några av de symptomer som jag har. Skall inte ta en i kväll se om jag känner mig bättre i morgon - gillar inte denna känslan. Eller håller jag på att bli förkyld eftersom näsan rinner - vem vet!

Nu är böckerna borta i alla fall, och jag har tagit ner lite nya kläder från mitt förråd på vinden tänk...tänk om något passar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar