onsdag 9 juni 2010

Tisdag/onsdag


I går var jag på medarbetardag i Stockholm, gick upp tidigt för att hinna med tåget och som morgontrött person tog det emot. Med det skulle visa sig väl värt mödan för ett stort ögonblick tog plats på centralstationen.

Klockan 10:00 hände det, vi hade stigit av det försenade tåget och skulle ta oss till Norra Latin, på vägen ur centralstationen passerade vi under "spottkoppen" och jag tittade upp - och mina ögon fastnade vid en man, vars ögon fastnade på mig, det tog någon sekund innan min hjärna processerat vad mina ögon sett och så plötsligt - jag hade tittat rakt in i Mikael Nykvists ögon - hallelulja!!!!! Ja, nu tror jag inte att han såg mina ögon, det var nog bara så att han tittade in i mina ögon så som man gör i bland. Titta utan att se - men min dag gjorde han i alla fall - hur än resten av dagen blev spelade ingen roll!

De höll på att spela in en film på centralen.

Vi rusade vidare till Norra Latin och jag satte mig ner och lyssnade.

Hade lite penibla problem, så jag var tvungen att sitta med benen i kors och knipa med baken och ibland springa ut i korridoren - kolla att det var tomt - för att sedan spela trumpet med baken. Lika var det på tåget - men där var det bäst att springa på toaletten. Åh vad skönt det var att komma hem och låta trosorna fladdra.

Eftersom detta problem fanns var mitt fokus inte riktigt där det borde, men det tycktes gå bra ändå, vi gjorde små, små grupparbeten och stressade oss igenom dagen.

När jag kom hem gjorde jag ordning havregrynsgröt till kvällsmat och sov sedan hur bra som helst.

Var lite motvillg till att vakna i morse, men det är så jag är, det var så skönt att ligga där under täcket och vara precis så där perfekt varm, mina tår stack ut under täcket och katterna sussade bredvid. Jag blev väckt av "Allvarligt talat" från P1 och det inbjöd till en mjuk start på dagen.

Vägningen på morgonen bjöd på det samma som alltid denna vecka (sedan måndag) 91,5 kg.

Nu jäklar skall här börjas röras på dö-fläsket och ner till mitt andra mål 89 kg, som sedan blir 88 kg etc. För skjutton gubbar, nu skall det röra sig neråt på vågen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar