måndag 7 juni 2010

Svart måndag

Är irriterad på det mesta, som att vågen envisas pendla mellan 90,5 kg och 92 kg, varför kan den inte bara rammla ner på 89 kg - vad är problemet? För det skall väl inte krävas något arbete av MIG inte?

Så blir jag arg på mina kläder, ser lika tjock ut som alltid och inget passar, jag hatar mina kläder och ingen har flyttat på den där j***a dammsugan som ligger mitt ivägen, med dammbollar runt.Den hånar mig och fäller mig på natten! JAG skall väl ändå inte behöva göra något åt det?!

Så förbenat trött, vill somna på resan till jobbet och när jag väl är framme vill jag helst lägga huvudet på skrivbordet och somna om. I stället försöker jag fokusera ofokuserade ögon på det jag behöver göra innan dagens slut.

Hos min frisör Camilla och får veta att inte en enda av mina tavlor är sålda - massor med possitiva kommentarer, mer än vanligt - men jag kan inte komma undan, jag är besviken, mitt ego tog sig en törn. Samtidigt som jag kände att det gör absolut inget att ta hem tavlorna igen, den positiva energi jag får av dem är vad som behövs där hemma.

Min terapeut gav mig läxa tills nästa möte den 21 juni, vad är det jag önskar med mig själv i framtiden?

Lugn och ro, trygghet och stabilitet - just nu är det, det jag skriker efter. Hitta en balans.

Och i morgon skall jag, den morgontröttaste av morgon trött upp klockan 05.30 för att hinna med ett tåg som går 06.42 - fy farao.

Men då är det tisdag och måndags bluesen kan vara borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar