måndag 14 juni 2010

30 ml

Nä, nu får det vara NOG, jag skall sköta min kropp som den önskar, speciellt när jag har en kropp som är så underbar att den säger till. Sluta dricka fort - även när det är gott, sluta kasta i mig maten, måste erkänna att jag sannerligen äter för fort. Till min hjälp har jag en bok som jag har köpt, en Amerikansk bok om en man som genomgått en Gastric Bypass, hans dietist skriver om kost, han om sina erfarenheter och att även när man genomgått en GBP-O så kräver det mycket från patienten - från mig!

Kanske trodde jag djupt där inne att jag opereras och pang så har jag gått ner 35 kg, men det är inte så, jag har behövt ge upp nästan 80 % av den mat som jag vanligtvis äter. Dels för att de inte passar längre och dels för att det inte smakar lika gott längre, vissa saker ät till och med äcklíga.

Jag glömmer att min mage inte är större än 30 ml, det är mycket, mycket mindre än min andra magsäck som nu dinglar på sidan av den nya. 30 ml är INGENTING, fattar inte varför jag glömt det, inte konstigt att jag mår dåligt - jag äter så fort att maten inte hinner passera, innan nästa tugga slinker ner - herrejösses att jag kan glömma detta! Nu öppnas mina ögon igen, nu förstår jag varför jag inte mått speciellt bra - knasig-jöns är vad jag är, klart jag måste ta det lungt!!

Tror jag skall börja ge mig själv en "buffé" tallrik, så kan jag sitta och njuta av maten i lugn och ro, viss kall mat, viss varm mat - låta fantasin flöda fritt. Känner mig faktiskt ganska knaäpp - men nu tar vi nya tag.

Lite ebb i kassan så jag får arbeta med det jag har, förhoppningsvis får jag in lite pengar från en Tradera aktion som jag har ute, behöver köpa lite grönsaker, lite plock mat, behöver lite tillbehör.

Det är underligt hur man kan glömma, det var trots allt en ordentlig operation som jag genomgick, men så har jag gjort tidigare, "glömt" blundat för det uppenbara och kört på som vanligt - kroppen körs slut, jag skadar mig själv. Nu skall jag dra upp rullgardinerna från mina ögon och se till att jag tar hand om mig själv på ett utomordentligt sätt.

Boken jag pratade om i går heter:
"Flickan som väver sidenmattor" av Anita Amirrezvani, titeln på engelska är " The Blood of Flowers"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar