lördag 19 juni 2010

Dream Weddings and thought of the day eller så

Det har varit en gråmulen dag idag, så jag stannade kvar i sängen en stund extra och läste ur min bok ”Witch Child” av Celia Rees, skall se om jag kan låna hennes andra bok ”Pirates”. Eftersom det var en ny genre för mig så hade jag inte några förväntningar på hur det skall utveckla sig.

Vägde mig igen nu i morse och blev mäkta förvånad när vågen stod på 89,1 kg i morse, blev glad, samtidigt så åt jag kanske inte allt jag borde ha ätit i går, kände mig inte helt upplagd för mat, även fast jag borde ha ätit mer än jag gjorde.

En kompis kom på oväntat besök, jag öppnade dörren med håret stående på kant, ett linne med tandkräm och mysbyxor, hade säkert saker i ögon och mun vrår, men men, det bjuder jag på. Hon jobbade i närheten och bestämde sig för att komma förbi på blixt visit.

Japp, kunde inte låta bli, jag tittade på bröllopet, hon var som vanligt så vacker och full av ”grace” önskar att jag också kunde ha samma lugn som hon tycks ha. Stackarna, tala om att armen och handen kommer att värka i morgon och att le så länge - mest synd som prins Daniel kanske - eftersom han inte har samma träning i att vinka.

Härdsmältan som tog plats igår har gjort mig varse om att ta två steg tillbaka, fundera på vad som bör vara mina prioriteringar. Dagen har varit relativt tung utan att jag riktigt kan förklara varför, men jag skall försöka komma till ett läge inom mig som är stabilare. Upp och ner kommer att hända - det är inte det, men jag tänker inte tillåta jobbet att göra mig ledsen eller påverka mig på ett liknande sätt igen.

Nu behöver jag vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar