söndag 6 juni 2010

Mysterium

När jag städar tycks det jag städar undan gå på vandring i lägenheten, jag hittar de i hallen, eller sovrummet, ibland i köket och till min förvåning i badrummet.

Hur jag än börjar, oavsett hur många svarta soppåsar som jag lämnar i var rum, och varför är graderoben allttid sprängfull när jag skall stoppa in den rena tvätten?

Varför, varför blir det allt mer disk just när jag tämt diskmaskinen?

Vart kommer alla sockar på golvet från?
Kattsanden - i lådan fröknar, i kattlådan, lägenheten är INGEN stor kattlåda - hör ni det, de flickar svansen och fortsätter föbi mig och ut på balkongen. Ingen idee och säga två individer som bara är som de är, jag får förlika mig med det.

Nu har jag slutat plocka för ikväll, duschat och vädrar lägenheten fyller den med sen fågelsång och förhoppningsvis någolunda ren luft.

Det har varit en bra söndag även fast det var en matkris där mitt upp i allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar