lördag 1 januari 2011

Jag känner mig faktiskt ganska tom i skallen idag. Här mest knallat omkring avstängd och det är helt ok med mig, jag måste få göra det ibland, när behovet finns. Drömde mig bort några timmar via filmen ”Phantom of The Opera” underbar musik och jag blir alldeles uppfylld av hela skapelsen. Satt och tänkte att denna film skulle ha kunnat bli ännu ännu underbarare om Baz Lhurman fått lusten att skapa - tänker mest på färgerna. Baz och jag är färgernas folk.

Temat för hela julledigheten för min del har handlat om att hitta tillbaka till magin, det det omöjligt möjliga. Som Alice pappa säger i filmen ”Alice i Underlandet” - ”försöka att komma upp med sex stycken omöjligt möjliga saker innan frukost” detta skulle även jag råda mina barn. Att inse att vi sätter våra egna begränsningar. Jag har satt mina. Nu skall de rivas, sten för sten.

Solen sken i dag och det var några plus grader, töserna satt på fönsterbrädet och njöt av solskenet. Så brakade det loss som bara den, snön som legat på vårt tak rasade ner och skrämde ett av liven hur deras nio respektive. Det hände någon gång runt 14.00, sedan dess har ingen av dem varit in i vardagsrummet. Nåja, Azalea har varit in en tveksam runda, men Olivia ligger kvar under sängen.

Kan förstå att det var en skrämmande upplevelse eftersom det lät som taket rasade in.

Själv har jag gjort en sida till i kalendern jag bestämt min för att göra själv istället för att köpa, nu undrar jag om det inte varit lika bra att köpa en, men gjort är gjort, det blir en unik kalender, som skall lysa, skina och sprida glädje under det kommande året.

Har börjat tröttna på att brodera änglarna, vill börja med mina ugglor, men har åtagit mig att göra tre till, de tar inte så lång tid att göra, det har bara börjat bli lite enformigt. Håller på så gott jag kan att sparka igång min skapande lust igen, har varit så svartvit en längre tid och det tycker jag inte om.

Annars inte mycket som hänt - men även det är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar