måndag 17 januari 2011

Vardags Änglar

Det finns Änglar i vardagen och sanningen är nog den, att dessa vardags Änglar är bäst. Så lite, en sådan liten gest som kan betyda oerhört mycket. Birgitta heter en sådan vardags Ängel och jag är så tacksam för den hjälp hon ger mig. Det är svårt att beskriva vilken skillnad hennes vänliga handling har på min vardag.

Jag har en till vardags Ängel, hon heter Camilla och hon har hjälpt mig med mitt hår i snart 10 år och mitt hår har alltid varit välskött och vackert tonat. Hon fanns där när jag gick från blond till brunett, Hon var där när jag klippte av mig en bra bit och det mest fantastiska, hon var den som klippte av mig allt hår.

Camilla har gjort ett stort intryck på mig, jag tror inte hon anar vilken god känsla hon lämnar i min själ efter jag besökt henne. Det är som att gå och tanka på batterierna, synd bara att man inte kan göra det en gång i veckan typ!

Birgitta har alltid ett leende och ett uppmuntrande ord till övers när man kommer in i närbutiken. Att hon kommer i håg mitt namn, att hon kommer i håg mig validerar mig, eller bevisar för mig att jag finns, jag lever och är faktiskt i håg kommen, någon ”minns mig” som jag så önskade mig i går kväll.

Var och skulle börja mitt aktivare i livi dag efter jobbet, jag är förkyld och skulle inte aktivt börja aktivt - ja, du förstår, men jag var där för en visning och hade tänkt köpa ett kort. Men kände på en gång att jag inte gillade platsen, så i morgon skall jag gå till Friskis och Svettis på vägen till Da Mateo. Jag måste tycka om platsen, få bra energi från den, och det skedde inte på Nordic Club.

Men, det är ok, kom hem och handlade hos vardags Ängeln Birgitta och sedan hem till mina pälsiga älsklingar.

Trött, matt och känner mig inte allt för kry, men det är ok, minskar min aptit och det är bra för stunden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar