onsdag 19 januari 2011

Onsdag arbetsdag tre med förkylning

Dagens välsignelse är ork, att jag orkade med dagen, att jag kunde fokusera och göra det jag skall och sett till att mina löften hölls. Jag är mycket stolt över mig själv och den styrka jag tillåter mig själv.

Men jag var trött, så trött att jag inte ens blev upprörd över att spårvagnen inte kunde köra via Masthuggstorget på grund av en olycka. Det var helt ok för mig, för jag orkade inte röra på mig och det var trevligt att se lite fräscha vyer på vägen hem.

Linnegatan utvecklas och har en annan känsla än mitt Majorna - Kungsladugård, ingen stor skillnad, det är något ungt och vitalt över denna stadsdel, lite mer konstnärligt och ekologiskt över vår stadsdel. Skall utforska Linnegatan lite närmre, ta mig en lite promenad.


Fick stå och vänta en stund på Marklandsgatan, det har blivit kyligare och det började skymma under tiden jag väntade. Jag stängde av ipoden och bara var. Kröp in i jackan, drog upp kragen, ner med händerna i vantarna, stampa, stampa med fötterna.

Väl hemma var det snabbt av med arbetskläderna och på med de underbara ”efter jobbet kläderna”, som är underbara för att de betyder att arbetsdagen var över. Ner i soffan och dra över fleecefiltarna för att värma mig.

Hade missat att Plura skulle komma till Marinplans bokhandel, det var lite tråkigt, hade funderingar på att åka ner och bara ställa mig utanför och läsa läppar genom skyltfönstret. Men det skulle vara klockan 19.00, och när det klockslaget kom var jag som bäst uppvärmd och alldeles, alldeles mosig och härlig.

Så nu boklägger jag denna dag och ger mig själv en guldstjärna och måste erkänna en sak, jag köpte en ny almanacka av märket Moleskin, den är så vacker och jag är lyrisk, använde mitt presentkort jag fick som julklapp från jobbet. Köpte även ”små skrivkort” som de heter, tycker de är perfekta för att skriva små kloka saker där på och andra visa saker, jag älskar kontorsmaterial.

Jag har haft en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar