tisdag 18 januari 2011

Da Mateo och stolthet

Det var en utmaning att ta mig genom denna tisdags arbetsdag, vaknade med förkylningen flyttad ett snäpp högre upp på näsbenet. Så otroligt trött att jag satt i sängen och väntade in att jag faktiskt skulle inse att jag var vaken. Kom i tid, och hängde kvar. Hade lovat att arbeta till 17.00 så min kollega kunde gå på handboll med sin äldsta dotter och så hade jag en läkartid vi 11.00.

Men när klockan var 14.00 började jag fundera, då började orken tryta och hostan ta över - jag berättar detta mest av syfte att skryta, för ”vanliga Marie” skulle ha kastat in handduken redan i söndags och inte varit på arbetet när jag mår så här. Men för MIG Marie var det en fråga om att ställa upp för mig, ställa upp på mig själv och mina löften.

Jag hade även en träff med ”Leva Livet” gänget klockan 18.00 så med alla tre inbokade och givna löften så reste jag mig ur sängen, tog ett par Alvedon, gjorde min frukost macka och tog med mig sopor och biologiskt avfall ner till soprummet.

Tusan vilken kanon början för Miss Me!

Träffen med ”Leva Livet” var mycket trevligt, det var på Da Mateos rosteri och bageri, fick det underbaraste brödet i världen, men god ost och fantastisk marmelad, ekologiskt. Jag hade glömt att bröd kan smaka så gott.

Fredrik Warberg höll i kvällen, det var en liten repris på en inspirationskväll de haft tidigare, som jag inte var med på, och ett par övningar som skulle ta oss vidare i vår resa till ett hållbart liv. Jag kände, att som vanligt, öppnar jag upp mig helt och hållet, men samtidigt så är det en del i min läkning känner jag. Hoppas bara inte att jag, ja, äcklade någon eller så. Erkände även min grovsoprums fetish.

Kom hem trött och nöjd med en gnutta stolthet, sjönk ner i min underbara röda soffa och tittade på ”Jakten på Lyckan” med Hanna H.


En bra tisdag säger en förkyld, men arbetande och stolt Marie - inte illa pinkat om jag får säga det själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar