torsdag 27 januari 2011

Hjärnspöken från Mumbai

Jag läser en så underbar bok för tillfället, jag njuter för var sida jag vänder, för boken är tjock, så jag vet att det räcker till en sidvändning till. Den utspelar sig i Indien, Mumbai, och i går natt, innan jag släckte för att sova, läste jag ett kapitel som utspelade sig i Arthur Road jail, där en beskrivning av olika slags ohyra fick mig att klia mig över allt eftersom det kändes som det kröp över hela mig.

De känslan fortsatte genom natten och jag sov dåligt, när jag vaknade tog det en stund innan jag verkligen vaknade. De kliade fortfarande, jag bytte kläder ett par gånger innan jag beslöt mig för vad jag skulle ha på mig till jobbet.

Men, det fortsatte hela dagen och jag började bli smått vansinnig, så när jag kom hem tänkte jag att jag var övertrött så jag la mig för att vila ett slag - näpp, det hjälpte inte, så fanns det bara en sak kvar.

Jag hoppade in i duschen och stannade där länge, länge. Underbart, underbart.

Sedan passade jag på att byta lakan och påslakan i sängen för att eliminera alla hjärnspöken. Som tur är, är huvudkaraktären ute ur fängelset och dess odjurs kryp.

Nu har jag en hög av smuts kläder etc i hallen och det ger töserna massor av roliga gömmor så det gäller att passa vart jag sätter fötterna. Azalea var hjälpsam, i sin mening, när jag höll på att torka mig i badrummet, hon stängde badrumsdörren, jag öppnade den, fick ett gällt mjau, och så stängde hon dörren igen - underbara töser trots allt hår de fäller!

Klockan är strax efter sju och jag är så trött men skall hålla mig vaken ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar