söndag 12 september 2010

Undran

Helt plötsligt märkte jag att några av mina tånaglar vuxit som ogräs, på en vecka har de växt ca fem milimeter, betyder detta att Silican hjälper mig? Även med mitt hår? För min hårbotten är röd och det kliar något vansinnigt. Känns som det kryper över hela kroppen, mest i hårbotten och ansiktet. Ansiktet känns spänt och underligt, jag säger underligt för jag kan inte hitta ett annat ord, som om huden är svullen och spänd underifrån. Jag tappar fortfarande massor av hår och enligt kirurgen kan det pågå sex till sju månader.

Men om mina tånaglar vuxit fortare än vanligt tar jag det som ett positivt tecken.

Har svurit lite över detta med återbäring. Inte nöjd med de "påsar/lådor" om jag har till förfogande att sortera i, vill även jag köpa ordentliga kärl på Ikea så det blir lättare att hantera, men jag skall göra detta utifrån mina förutsättningar. Mina förutsättningar är att fortsätta använda mina påsar. Precis varit nere med katong, wellpapp och plast. Mjukplast på ett ställe och hårdplats på ett annat.

Men så undrar jag, clingwrap/plast - det skall i mjukplast givetvis, kuvert med fönster, de måste i den "allmänna" högen, speciellt om de har den där självhäftande förslutningen, det klistrert är inte bra för återvinningsmaskinerna. Det tänker jag ta upp på jobbet. Där använder vi självhäftande kuvert. Tänker även införa vaksammare användning av papper.

Min största utmaning är maten, ser att jag återigen kommer att behöva kasta en hel del mat. Kycklinglever tillexempel, köpte hem det för att prova, det innehåller massor med järn - men det var äckligt, jag tvingade mig att äta ett par bitar, men de växte i munnen.

Sedan är det skinka, förpackningar som är öppnade men jag inte kommer ihåg datumet jag köpte dem och det börjar lukta suspekt, grönsaker, frukt - saker som jag känner mig inspirerad att äta när jag köper det men det blir inget av det!

Nu skall jag utmana mig själv med att ändra på allt svinn, och även spara på vatten.

Om jag ändå hade.... Japp, shoppandet måste skäras ner ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar