söndag 5 september 2010

Universum sa


men så börjar jag tveka...tänk om Universum inte sa något och detta bara är ett annat sätt för mig att hoppas. Ja, på sätt och vis är det det, men samtidigt har jag "trott på Universums visdom" länge nu. Jag har liksom litat på att det som är menat för mig inte kommer att gå mig förbi, jag kan önska en sak, men det är inte alltid den saken är bra för mig.

Men samtidigt är det en viss rädsla förknippat med denna "tro", för jag ville mycket gärna ha lägenheten på Ärlegatan 2, nu fick jag inte den, och visst, det skulle varit svårt att få någon som skulle kunna hjälpa mig att flytta, men inte omöjligt, klart det är skönt att slippa grovstäda, bära, springa upp och ner.

Men samtidigt känns det att jag blev mycket besviken - och varför skulle jag inte få bli besviken? En sak vore om jag som förr grävde ner mig i denna besvikelsen, men nu kunde jag hantera den relativt snabbt. Jag kan inte få allt här i livet, men även fast det är sanningen, så får jag känna vad jag känner.

Nu har jag skrivit ner vad det är jag önskar av en ny lägenhet, och skal utgå från dem önskemålen, sedan har jag ingen brådska.

Jag lever för drömmar, hopp, tro, Universum, en stor del av den jag är, så jag kommer att tillåta mig själv att vara den jag är, att ta vara på det som tillför mig energi och glädje och inte bry mig så mycket om logik och verkligheter.

För visst vet jag vad som är vad, och vad som krävs av mig som människa. Men jag vet även mina rättigheter. Jag vet vad som kan förväntas av mig som anställd, men jag vet även att efter jobbet och mig som privat person, äger endast jag!

Ingen och inget skall få göra mig så ledsen och illa som skedde i onsdags, fel gör vi alla, men att utpekas som den ENDA som gjort fel när jag VET att jag inte var ensam, det anser jag vara en helt annan sak. Min ilska, min upprördhet, ledsamhet, glädje, iver, depression etc, allt som har med känslor att göra äger jag det är mitt!

Jag är stolt över den Marie jag är idag, att jag fast jag blev så besviken och tog illa vid mig, kunde se saker med ett kallt huvud och återkomma dagen efter med huvudet högt. Jag har ett val, alltid ett val!

Och jag kommnicerar bätrre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar