onsdag 15 september 2010

Ode Till Min Efva Attlings Ring

Ode Till Min Älskade Efva Attling Ring

Vi har varit tillsammans genom svåra tider, jag har tagit styrka från din form och strålande energi. Vi har varit tillsammans under glädjande tider, du var med mig i Stockholm, min största dag sedan min födelse - en återfödelse.
Min ekonomi är körd till botten och efter fyra dåligt hanterande "löner" var det dags för oss att säga adjö.
Fast jag tveka länge, fast jag hoppades att ingen skulle vilja ha dig, så jag fick ha dig kvar, fast pengarna behövdes, pengar till mat.
Du såldes för 600 kr, jag behöll dig en extra dag, jag vägde dig på mitt finger, du hade vuxit stor, din lyster värmer hjärtat, din tyngd är trygg i min hand, du har varit med mig i stormiga vatten och lugna vikar.
Jag funderade på att behålla dig och pengarna, låtsas att du kommit bort i posten, men jag är glad att informera att jag ingen bedragare är.
Så nu skall jag spara lite kronor då och då och hoppas att jag en syster till dig kan köpa en dag, de säger att saker INTE kan ge en lycka - men min Efva Attling ring gav mig styrka.

Farväll min ÄLSKADE älskade ring, det gör ont, men nöden har ingen lag, så jag gjorde vad jag behövde för att få bröd idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar